به گزارش خبرنویس به نقل از همشهری،در یک بیمارستان روانپزشکی در حومه پاریس، خرها به بخشی از فرآیند درمان بیماران مبتلا به اختلالات روانی تبدیل شدهاند.
در این مرکز درمانی که در مجموعه بیمارستان «ویل اورار» قرار دارد، پنج خر آموزشدیده به بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب، اوتیسم و اسکیزوفرنی کمک میکنند تا اعتمادبهنفس بیشتری پیدا کنند و ارتباط اجتماعی خود را تقویت کنند.
بیماران در جلسات درمانی حیوانیار، خرها را برای پیادهروی همراهی میکنند، از آنها مراقبت میکنند و با آنها ارتباط عاطفی برقرار میکنند. پرستاران این مرکز میگویند حضور حیوانات باعث کاهش احساس تنهایی و شکستن فضای خشک و تکراری درمان میشود.
این برنامه از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و از سال ۲۰۲۲ به عنوان یک واحد رسمی درمانی در نظام سلامت فرانسه شناخته میشود. مسئولان پروژه معتقدند خرها به دلیل آرامش، هوش اجتماعی و رفتار غیرتهاجمی خود میتوانند نقش مهمی در بهبود حال بیماران ایفا کنند، هرچند همچنان خواستار انجام مطالعات علمی گستردهتر برای اثبات اثربخشی این روش هستند.
منبع: سلامت نیوز




